Prowadzenie profilu firmy na Facebooku  - samodzielnie czy poprzez agencję?

Prowadzenie profilu firmy na Facebooku - samodzielnie czy poprzez agencję?

Konto firmowe Facebook odsłania przed przedsiębiorcami wiele korzyści. Jedną z zalet, które w ostatnich latach zyskują na znaczeniu, jest możliwość budowania relacji z odbiorcami. Za pośrednictwem platformy społecznościowej można łatwo nawiązywać kontakt z klientami lub obserwatorami (fanami) marki, poprzez odpowiednią moderację, jak również poprzez publikowanie angażujących treści. Moderator to osoba odpowiedzialna za komunikację profilu, której głównym zadaniem jest odpowiadanie na zapytania dotyczące oferty czy biznesu, pojawiające się w komentarzach i wiadomościach prywatnych. Użytkownicy chcący upewnić się co do jakości usługi bądź zastosowania produktu często zgłaszają swoje wątpliwości właśnie na Facebooku. Pozostawiając ich wiadomości/komentarze bez odpowiedzi, zwiększasz ryzyko, że ostatecznie zrezygnują z dokonania zakupu. Czas reakcji jest niezwykle istotny także w przypadku publicznie widocznych uwag o nieprzychylnym charakterze. Mówi się, że czas to pieniądz i w przypadku mediów społecznościowych rzeczywiście tak jest. Moderator powinien zadbać, aby osoba zainteresowana zakupem bądź zgłaszająca problemy np. z dostawą, szybko otrzymała rzetelną informację zwrotną i miała jak najlepsze odczucia względem marki.

 

Kolejną kwestią, która również ma duże znaczenie w procesie budowania relacji z klientami, jest publikowanie contentu angażującego odbiorców. Z Facebooka korzystają użytkownicy na całym świecie, w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach i potrzebach, i tylko niektórym Twoja oferta wyda się interesująca. Wyzwanie polega na przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów odpowiednim komunikatem. Pytanie: jak to zrobić? Po pierwsze, dokładnie określić personę klienta i sprecyzować grupę docelową przekazów. Po drugie, ustalić, jakiego typu treści wpisują się w obszar zainteresowań Twojego targetu. Po trzecie, nadać treściom atrakcyjną formę. Czy są to działania czasochłonne? Tak. Czy wymagają specjalistycznej wiedzy i umiejętności? Tak. 

 

Decydując się na samodzielne prowadzenie profilu firmowego, powinieneś wiedzieć, że bez doświadczenia, wierząc w skuteczność metody prób i błędów, na pewno stracisz trochę czasu i pieniędzy, a w najgorszym wypadku ucierpi wizerunek Twojej firmy. Niestety, ale liczne przypadki potwierdzają, że taka jest często cena działań podejmowanych na własną rękę. Pozyskanie specjalistycznej wiedzy kosztuje, a próby oszczędzania na wydatkach marketingowych nieraz kończą się fiaskiem. Dlatego znacznie lepszym i ekonomiczniejszym rozwiązaniem jest powierzenie firmowego fanpage’a w opiekę agencji reklamowej. Dla przykładu, w Sky&Sand przy obsłudze mediów społecznościowych działamy zespołowo, dzięki czemu prowadzone przez nas profile wyróżniają się na tle konkurencji spójnością, jakością i kreatywnością. W myśl idei marketingu holistycznego, tworzymy zgrany team współpracujących ze sobą specjalistów, którzy uzupełniają się pod względem kompetencji. Na wypadek, gdybyś poczuł obawę, bo przecież, “gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”, zapewniamy Cię, że profilem zarządza tylko jeden, doświadczony social media specialist, który konsultuje z Tobą wszystkie działania i koordynuje pracę pozostałych członków zespołu.

 

Zaplanowany content to klucz do sukcesu

 

W zarządzaniu fanpage’em na Facebooku niezwykle ważny jest plan. Działania podejmowane na platformie powinny być spójne z założeniami określonymi w strategii komunikacji firmy, tak aby aktywność na kanale wpisywała się w budowanie tożsamości marki. Co więcej, przy tworzeniu wpisów na social media, warto zwrócić uwagę, żeby publikacje były różnorodne, dopasowane do zainteresowań grupy docelowej, oraz ukazywały się systematycznie, np. co 2-3 dni. Content skupiony wyłącznie na promowaniu produktów/usług Twojej firmy szybko zniechęci poszukujących relacji z marką odbiorców. Użytkownicy mediów społecznościowych zdecydowanie wolą obserwować strony, na których regularnie coś się dzieje i szczególnie doceniają marki, które realizują założenia Real-Time Marketingu (zagadnieniu poświęcimy odrębny wpis). Przygotowując harmonogram postów na Facebooka czy Instagrama dobrze zatem zadbać o urozmaicenie komunikatów, mając na uwadze nie tylko cele sprzedażowe, ale i cele wizerunkowe przedsiębiorstwa. Aktywność powinna być też regularna – użytkownicy, którzy raz zetkną się z postem Twojej firmy prawdopodobnie nie od razu zostaną fanami marki, dlatego warto się w krótkich odstępach czasu przypominać.

 

Budowanie świadomości marki na Facebooku to rozłożony w czasie proces. Jeśli marzysz o stworzeniu atrakcyjnego fanpage’a firmowego, powinieneś uzbroić się w cierpliwość, pomysłowego grafika, kreatywnego copywritera i posiadającego wiedzę na temat oferty moderatora. W Sky&Sand funkcje te łączy social media specialist, który trzyma rękę na pulsie i kontroluje wszystko, co dzieje się na Twojej stronie - planuje publikacje (we współpracy z profesjonalnym grafikiem), reaguje na pojawiające się komentarze, w przyjaznym tonie nawiązuje interakcje z użytkownikami, analizuje aktywność konkurencji i rekomenduje podjęcie określonych działań. Osoby, które starają się samodzielnie prowadzić profil firmowy na Facebooku, często ograniczają plan publikacji do kilku postów w skali miesiąca, ze względu na brak czasu, weny twórczej czy materiałów w postaci zdjęć/filmów. Traktują kanał po macoszemu, rezygnując z ogromnych zysków, jakie mógłby przynieść. 

 

Cel, pal! Reklama Facebook Ads 

 

Facebook to niezwykle atrakcyjny kanał komunikacji dla właścicieli marek. Firmowe konto pozwala ciekawie zaprezentować produkty/usługi i co najważniejsze, dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców. Algorytmy Facebooka potrafią zdziałać cuda. Czy wiesz, że system może wyświetlać reklamy tylko użytkownikom, których aktywność jasno wskazuje na to, że będą zainteresowani zakupem? System reklamowy Facebook Ads odsłania mnóstwo możliwości w zakresie promowania własnego biznesu. Agencje reklamowe dysponują specjalistyczną wiedzą oraz narzędziami pozwalającymi tworzyć najlepsze grupy docelowe i skutecznie optymalizować kampanie. Chciałbyś wypromować Twój sklep na Facebooku? A może zależy Ci na regularnym zdobywaniu fanów? Określ swój cel i daj znam znać, a wszystkim się zajmiemy i wspólnie opracujemy strategię social media dla Twojej firmy.

Polecane wpisy