Branding
Spójne kreowanie tożsamości marki
Czym jest branding?
Najprościej mówiąc, branding to jedna z technik, którą posługuje się marketing, aby wykreować wizję danej marki i utrwalić ją w świadomości klientów. Chodzi o pozytywny obraz, za którym stoją proste do werbalizacji składowe, np. „sprawdzone produkty dla dzieci”, „sprzęt dla energicznych osób”, „usługi wykonywane przy pomocy tradycyjnych technik”. Takie krótkie hasła dokładnie wyrażają istotę przekazu - użycie słowa „sprawdzone” w haśle dotyczącym produktów dla dzieci zapewnia rodziców o tym, że artykuły, które kupują swojemu dziecku, są bezpieczne. Profesjonalny branding ma wpływ na reputację marki i tym samym decyzje zakupowe konsumentów. Ważne jest, aby reagować na zmieniające się trendy i aktualizować identyfikację swojej marki, aby być zawsze o kilka kroków przed konkurencją.
Sposób na “reklamoodpornych”
Gdy klienci są proszeni podczas badań fokusowych o podanie podstawowych skojarzeń na temat danej marki, zwykle skupiają się na kwestiach związanych z identyfikacją wizualną. Oznacza to tym samym, że określona agencja reklamowa, która się nią zajmowała, wykonała rzetelną pracę, dzięki której marka jest rozpoznawalna i koduje się w świadomości odbiorców. Wiele branż jest niesamowicie konkurencyjnych i proponowane przez firmy produkty czy usługi często mogą być na podobnym poziomie. Najczęściej walka o klienta nie odbywa się poprzez obniżanie cen, ale z wykorzystaniem skutecznych strategii brandingowych.
Wizualna identyfikacja marki, a także idea, która za nią stoi czy zbiór wyobrażeń to podstawowe kwestie, na które zwracają uwagę konsumenci. Ponadto klienci stają się coraz bardziej wymagający i mają codziennie dużo większy kontakt z materiałami reklamowymi, niż miało to miejsce przed kilkoma dekadami. Dlatego warto postawić na świeży branding i niecodzienne rozwiązania, które skupią na sobie uwagę i pozwolą sprzedać swoją wizję współczesnym, „reklamoodpornym” klientom.
Branding to nic innego jak budowanie świadomości marki
W agencji marketingowej Sky & Sand oferujemy pełną obsługę graficzną marki. Pomagamy firmie stworzyć klarowny wizerunek oraz zdefiniować jasny i spójny komunikat wychodzący od firmy do klienta przy pomocy odpowiedniej oprawy wizualnej. Poza tym w naszej agencji działamy na rzecz stworzenia marki od momentu właściwego dobrania nazwy firmy, dopasowania claimu i zaprojektowania logotypu. Ma to na celu zakotwiczenie jej w świadomości odbiorcy (projektowanie bardziej rozbudowanego systemu identyfikacji wizualnej marki) oraz pomaga w dalszej, regularnej promocji.
W skład identyfikacji wizualnej wchodzą wszystkie materiały graficzne BTL, tj.: ulotki, rollupy, banery, standy, opakowania, kalendarze, wizytówki, jak również formaty reklamowe. W studio graficznym Sky & Sand dodatkowo poszerzamy tego rodzaju branding, tworząc usystematyzowaną komunikację marki w Internecie. Opiera się ona na spójnej identyfikacji wizualnej, uzyskiwanej poprzez internetowe działania marketingowe, takie jak: projektowanie stron www, przygotowanie newsletterów oraz prowadzenie fanpage’a czy wciąż skuteczny e-mail marketing. Interesuje nas mierzalny typ promocji - ten z dobrym Call to Action, który jest doskonały graficznie i skutkuje dobrą konwersją.
Przykładowe realizacje
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu i na dobrą kawę!
Napisz kilka słów o projekcie, by otrzymać niezobowiązującą ofertę
*pola wymagane