Projektowanie opakowań

Projektujemy opakowania, które sprzedają.
Odświeżamy i tworzymy nowe

Dobre opakowanie wzbudza emocje

 

Opakowanie jest pierwszym kontaktem klienta z produktem. Decyduje, czy konsument sięgnie po dany produkt w sklepie, czy też przejdzie na stronę produktu, robiąc zakupy online. Charakterystyczna szata graficzna pozwala szybko rozpoznać ulubione produkty, znacznie ułatwiając i przyspieszając decyzję zakupową. Klienci preferujący szybkie zakupy, często automatycznie wybierają rzeczy, które lubią i znają, zupełnie ignorując ofertę konkurencji. Przedarcie się do ich świadomości stanowi nie lada wyzwanie!

 

Atrakcyjny i przyciągający uwagę design potrafi jednak skutecznie namieszać i wpłynąć na decyzję o zakupie. Opakowanie to doskonały nośnik emocji. Wzbudzając w konsumencie pozytywne odczucia, jest w stanie przekonać go do zrezygnowania ze sprawdzonej opcji i wypróbowania nowego produktu, z którym nawiązał emocjonalne połączenie.

 

Najważniejsze cechy opakowań produktowych

 

Projektowanie opakowań produktowych (packaging design) to proces wieloetapowy, który wymaga starannej analizy rynku, znajomości trendów w projektowaniu oraz współpracy wielu ekspertów. W pracę nad projektem zwykle zaangażowane są zespoły złożone z doświadczonych grafików, inżynierów opakowań, copywriterów oraz specjalistów ds. marketingu i produkcji. Specjaliści, łącząc swoje kompetencje, wspólnie decydują, jakie cechy powinno mieć opakowanie produktu, żeby wyróżniać się na rynku i doskonale zaspokajać potrzeby klientów.

 

Profesjonalne opracowanie graficzne opakowań

 

Przede wszystkim opakowanie produktu powinno być szczegółowo dopracowane pod względem graficznym. Istotne znaczenie ma typografia, kolorystyka, motywy i elementy graficzne – spójne z identyfikacją wizualną marki  fotografia oraz ogólna koncepcja wizualna. Ważne, aby logo marki umiejscowione było w widocznym miejscu, gdyż opakowania są  integralną częścią strategii marketingowej i wspierają proces budowania świadomości (branding); potęgują przywiązanie klienta do marki.

 

Pod względem komunikacji wizualnej, estetycznie i starannie zaprojektowane opakowanie może sugerować konsumentom, że ukryty w środku produkt jest równie wysokiej jakości co jego oprawa. Atrakcyjne opakowania sprzedają lepiej, ponieważ wzbudzają emocje; przyciągają uwagę i przywołują miłe skojarzenia. Łatwiej też zapadają w pamięć.

 

Konsumenci nie lubią kupować kota w worku. Opakowanie jako nośnik informacji powinno zawierać wszystkie niezbędne dane, takie jak: skład, instrukcje stosowania i przechowywania, zalecenia dot. dawkowania oraz termin ważności. Kluczowe jest także uwzględnienie ostrzeżeń np. ostrzeżenia dot. bezpieczeństwa czy ostrzeżenia dot. alergenów. Zapisy te mogą się różnić w zależności od rodzaju produktu, jego zastosowania i przepisów regulujących daną branżę. Treści powinny być przedstawione w czytelny, zrozumiały sposób, gdyż etykieta pomaga klientom dokonać świadomego wyboru, najbardziej zbliżonego do ich oczekiwań.

 

Sztandarową cechą opakowań produktowych jest funkcjonalność. Opakowanie powinno być dostosowane do specyfiki produktu – powinno zabezpieczać produkt przed uszkodzeniami, utratą świeżości czy działaniem czynników zewnętrznych. Ważne, żeby było intuicyjne i ułatwiało dozowanie oraz przechowywanie zawartości.

 

Szansa na sukces Twojego produktu!

 

Opakowania produktowe mają ogromny wpływ zarówno na sukces produktu, jak i sukces marki. Jako agencja marketingowa Sky&Sand jesteśmy znani z kreatywnego podejścia do projektowania i doskonale wiemy, że czasem wystarczy mały lifting (odświeżenie szaty graficznej), żeby oprawa produktu nabrała wyrazu. Odważnie sięgamy po innowacyjne rozwiązania, które przyciągają i zatrzymują uwagę konsumentów oraz generują emocjonalne połączenia pomiędzy klientami a marką.

 

Szukasz niepowtarzalnej formy, która wyróżni Twój produkt na tle konkurencji?

Zapraszamy do Sky&Sand! Posiadamy wykwalifikowany zespół, wieloletnie doświadczenie, specjalistyczną wiedzę i wszystkie niezbędne narzędzia. Nasze sukcesy to zadowoleni klienci i produkty, które odniosły sukces na rynku polskim i zagranicznym.

Przykładowe realizacje

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu
i na dobrą kawę!

Maria - Sky&Sand Agencja Marketingowa
Oliwia - Sky&Sand Agencja Marketingowa
logo sky&sand
Bolesława Chrobrego 91
87-100 Toruń
OBSERWUJ NAS W SOCIAL MEDIA!

Napisz kilka słów o projekcie,
by otrzymać niezobowiązującą ofertę

Wypełnij wymagane pola
Wypełnij wymagane pola
*pola wymagane