Naming

nazwy firm, marek, produktów
slogany, claimy
hasła reklamowe

Czym jest naming?

 
Naming możemy spolszczyć jako „nazewnictwo”, jednak to słowo nie będzie w pełni oddawać oryginalnego znaczenia tego określenia. Naming, najprościej mówiąc, to wymyślanie nazw dla firm, produktów czy też usług. Nikogo nie trzeba przecież przekonywać do tego, że chwytliwa nazwa może mieć realny wpływ na powodzenie danej marki. Osoby zajmujące się namingiem często także wymyślają slogany, hasła reklamowe oraz claimy. To specyficzny typ copywritingu, który nie jest oparty na tworzeniu rozbudowanych treści, tylko sztuce skrótu, minimalizmu i zawarcia w kilku słowach olbrzymiego pokładu znaczeń, gier słownych, humoru czy konkretu. 

 

Hasła, takie jak „Just do it” marki Nike czy „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” przedsiębiorstwa piwowarskiego Carlsberg, dzięki swojej prostocie i odpowiednim doborze słów, przeszły do historii. Nie od razu wpadnie się na nazwę czy slogan, które będą powtarzane przez cały świat. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa naming w budowaniu świadomości i identyfikacji marki.

 

Jak naming wpływa na powodzenie marki?

 

Każdego dnia w naszym kraju powstaje około tysiąca firm i większość z nich nie będzie miała zbyt interesującej nazwy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że nazwa firmy to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę wielu konsumentów. Nieatrakcyjny czy mylący naming może zniechęcić klientów. Problematyczne są niepoważne nazwy firm oraz te zbyt skomplikowane czy też techniczne. Najlepiej, gdy naming marki jest oparty na przyjemnym skojarzeniu, a użyte słowo lub wyrażenia nie są zbyt trudne do wypowiedzenia. Podobnie jest z namingiem produktów oraz usług - ich nazwy powinny być stworzone według spójnej koncepcji, nie mogą być one zbyt górnolotne czy zwyczajnie za długie. 

 

Kolejną ważną kwestią jest dostosowanie nazwy do swojej branży oraz grupy odbiorców. Naming powinien nieść ze sobą szybką i trafną informację, ponieważ klienci nie lubią być wprowadzani w błąd. Na konkurencyjnym rynku często to właśnie nazwa firmy i produktu ma kluczowy wpływ na decyzje konsumenckie, dlatego warto potraktować tę kwestię poważnie, kontaktując się ze specjalistami z branży reklamowej.

 

Mistrzowie haseł reklamowych gotowi do startu

 

Nasza agencja reklamowa Sky & Sand z Torunia w swoim szerokim wachlarzu usług ma także te związane z wymyślaniem nazw firm, marek czy produktów. Bliskie są nam też działania, takie jak tworzenie haseł reklamowych, sloganów czy claimów. Chcąc wymyślić nowatorską nazwę dla firmy czy produktu, najczęściej organizujemy tak zwane „burze mózgu”, podczas których zarzucamy się pomysłami, aby po kilku godzinach wybrać najlepsze propozycje. Tego rodzaju grupowa forma twórczości jest już czymś na kształt badań fokusowych, określających potencjalną grupę odbiorców. Tworząc naming dla firm, opieramy się na gruntownym researchu, naszym doświadczeniu i kreatywnej drużynie, która myśli o kampaniach marketingowych w sposób zupełnie nowatorski. Wszystko, co dobre w biznesie zaczyna się od magicznej nazwy - z chęcią pomożemy Państwu w jej wymyśleniu!

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu
i na dobrą kawę!

logo sky&sand

Napisz kilka słów o projekcie
by otrzymać niezobowiązującą ofertę

Wypełnij wymagane pola
Wypełnij wymagane pola
*pola wymagane