Zanim zdradzimy Ci sekret, jak przyciągnąć klientów żywo zainteresowanych tym, co robisz, skupmy się na tym, co robisz. Poświęćmy chwilę na analizę unikalności Twojej marki. Twój biznes jest odzwierciedleniem Ciebie, a to już czyni go wyjątkowym pod wieloma względami! Pytanie, czy dostrzegasz w swoim biznesie przestrzeń na wyrażanie siebie i realizację własnych marzeń?
W Sky&Sand jesteśmy przekonani, że skuteczny marketing nie wymaga robienia hałasu, za to wymaga serca i szczypty kreatywności. Proponowane przez nas podejście zakłada łączenie zamiast przekonywania. Chodzi o to, żeby realizować cele biznesowe, pozostając w kontakcie z twórczymi pragnieniami własnego serca. Niech Twój biznes odzwierciedla wartości, z którymi rezonujesz. Zamiast tracić czas i energię na porównywanie się z innymi lub angażowanie się w niedopasowane działania (“bo to teraz modne”), poszukajmy sposobu komunikacji, który pozwoli autentycznie wyrazić to, kim jesteśmy (poza produktami i usługami). Kiedy marka generuje spójne, wyjątkowe przesłanie, naturalnie przyciąga osoby, które zostają z nami na dłużej, bo podzielają nasze wartości.
Twój biznes i praca twórcza zostaną zauważone i docenione, kiedy język korzyści będzie jednocześnie językiem serca. Zamiast ulegać presji bycia sprzedażowym i przekonującym, skup się na tym, żeby odpowiedzieć na potrzeby odbiorców – z intencją uczynienia ich życia wygodniejszym, piękniejszym, przyjemniejszym bądź po prostu łatwiejszym. Musisz wiedzieć, że konsumenci mają wyjątkowo wyostrzony szósty zmysł i doskonale wyczuwają ukryty między wierszami przekaz.
Świadomość, kim są nasi odbiorcy, w połączeniu z empatią pozwala rozwinąć komunikację i osadzić oferowane produkty/usługi w kontekście ich życia codziennego. To absolutnie cudowny zabieg, który czyni Cię w oczach klientów kimś więcej aniżeli tylko sprzedawcą. Dzięki niemu momentalnie przykuwasz uwagę i nawiązujesz więzi. Osiągasz finansowe zyski, a także wartość dodaną w postaci lojalności i sympatii. Brzmi przyjemnie, prawda? To naturalne, niewymuszone podejście do komunikacji oparte na dwóch filarach:
Sell the problem you solve, not the product you have.
Właściwe rozpoznanie targetu przekłada się na efektywność wszystkich Twoich działań marketingowych. To jedna z najważniejszych kwestii w biznesie. Kiedy nie wiesz, do kogo mówisz bądź źle określasz grupę docelową, Twoje wysiłki idą na marne. Tracisz czas, tracisz pieniądze, tracisz motywację. Aby tego uniknąć, przeprowadź śledztwo i dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy.
Zdefiniowanie grupy docelowej najlepiej zacząć od określenia kryteriów społeczno-demograficznych takich jak: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, posiadanie dzieci, zainteresowania, itp. Na początku dane można gromadzić intuicyjnie, lecz później dobrze jest zweryfikować, czy nasze założenia na pewno pokrywają się z rzeczywistością – w tym celu wykonujemy porządny research i sięgamy po narzędzia analityczne.
Bardzo dobrym pomysłem jest stworzenie brand persony, czyli przedstawienie swojej marki jako osoby. Zabieg ten można określić jako personifikację firmy. Na chwilę wchodzimy w rolę pisarza i opisujemy tożsamość naszego bohatera – nadajemy mu cechy, wartości, głos, fikcyjne imię, określamy hobby, upodobania i antypatie. Dzięki temu później łatwiej rozwijać komunikację z odbiorcami. Copywriter otrzymuje mnóstwo wskazówek i może tworzyć unikalne, angażujące treści.
Kopalnią wiedzy są media społecznościowe! Z łatwością możemy sprawdzić, jakie tematy są akurat na topie lub co szczególnie interesuje naszych odbiorców – o co dopytują w komentarzach? Warto dołączyć grup na Facebooku, które gromadzą użytkowników skupionych wokół konkretnego tematu. Ponadto ciekawych informacji mogą nam dostarczyć opinie zamieszczane w sklepach internetowych czy aktywność na różnych formach internetowych. Kierunek poszukiwań precyzuje grupa docelowa. Pamiętajmy, że każda generacja (X, Y, Z, Milenialsi czy Baby Boomers) ma inne preferencje.
O tym, co lubią/cenią nasi klienci dowiemy się także śledząc działania konkurencji. Sprawdzajmy, jakie posty cieszą się największym zainteresowaniem i nie powielamy czegoś, co nie przynosi efektów. Skupmy się, żeby zarówno forma, jak i treść były dopasowane do naszych odbiorców.
Reasumując, w marketingu istnieje pewna piękna zasada, o której warto pamiętać:
People do not buy goods and services. They buy relations, stories and magic.
Jeśli czujesz, że potrzebujesz w swoim biznesie więcej magii, relacji i przesłania, odezwij się do nas. Uwielbiamy wydobywać z marek potencjał i optymalizować działania tak, aby różnica przed i po wyrażała się określeniem “niebo a ziemia”.